دیدبان

درخواست برای جلسه استماع در "سیا" برای اسنودن

درخواست برای جلسه استماع در "سیا" برای اسنودن

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، ریانوستی اعلام کرد ؛ "جی کرک وایبه" که در سال 2007 میلادی اقدام به افشای اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده سازمان امنیت ملی آمریکا نمود تصریح کرد: کنگره باید برای برگزاری نشست استماع با حمایت های حقوقی کامل از بازگشت ادوارد اسنودن به آمریکا حمایت کند. تا زمانی که گناهکار بودن اسنودن اثبات نشده وی بی گناه است و این حق را دارد که در نشست استماع کنگره شرکت کند.

بر اساس این گزارش اسنودن که سال گذشته پناهندگی سیاسی در روسیه را اخذ کرده تا ابتدای اوت می تواند به عنوان پناهنده سیاسی در این کشور زندگی کند. وکیل اسنودن روز گذشته تاکید کرد: موکلش قصد دارد اسناد مربوط به تمدید پناهندگی سیاسی را به مقام های سازمان مهاجرت روسیه ارائه دهد.

وایبه در مصاحبه با ریانوستی افزود: اسنودن باید این اجازه را داشته باشد که به خانه بازگردد و باید از سوی کنگره به نمایندگی از مردم آمریکا حمایت شود. نشست استماع کنگره باید به صورت جلسه ای شبیه دادگاه برگزار شود.

وی افزود: کنگره باید در خصوص رفتار اسنودن رای دهد. اگر نمایندگان کنگره نسبت به اقدامات اسنودن در افشای اسناد مربوط به سازمان امنیت ملی ناراضی باشند وی باید از سوی دادگاه عالی آمریکا محاکمه شود.

افشای اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده از سوی ادوارد اسنودن در ژوئن 2013 میلادی به چالش بزرگی برای کاخ سفید و نهادهای اطلاعاتی آمریکا تبدیل شده و روابط واشنگتن با متحدان غربی خود از جمله آلمان را با تنش های جدی روبرو کرده است. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان یکی از رهبران سیاسی جهان بوده که مکالمات تلفنی وی از سوی سازمان امنیت ملی آمریکا شنود شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن